XES

Comunicat en rebuig a la detenció dels presidents de l’ANC i Òmnium

Des de la Xarxa d’Economia Solidària considerem que la decisió de dictar presó sense fiança per als presidents d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, i de l’Assemblea Nacional Catalana, Jordi Sànchez, és una nova agressió a la democràcia i una mostra del menyspreu a l’estat de dret per part de l’Estat espanyol, que ataca drets fonamentals, com són la llibertat d’expressió i de manifestació. Amb aquesta mesura, l’Estat torna a respondre a les reiterades ofertes de diàleg llançades des de Catalunya amb més repressió.

Des de la XES ens indignem que en ple segle XXI continuïn existint presos polítics, com ja venim denunciant des de fa anys amb les reiterades detencions de persones d’ideologia anarquista, i volem mostrar el nostre suport i solidaritat a les dues associacions i als seus presidents. No es pot penalitzar la societat civil per expressar les seves idees de manera pacífica, com han fet de manera exemplar totes dues entitats.

A més, en tant que tenim clar que un altre món només es pot construir des de la mobilització de base i l’aprofundiment democràtic, a la XES ens sumem a les diferents crides a la mobilització ciutadana previstes per defensar els drets adquirits després d’anys de lluita i convoquem a les nostres sòcies a l’aturada prevista per avui a les 12.00 h davant els centres de treball i a la concentració a les 20.00h a passeig de Gràcia amb Diagonal.