Finalitza la campanya de Balanç Social 2021
Després de més de 3 mesos de campanya des de la Comissió de Balanç Social de la XES donem per acabada la campanya de Balanç Social 2021. I ho volem fer, primer, agraint la participació de totes les empreses i entitats que hi han participat, un total de 275. D’aquestes, han acabat completant el balanç social 232 organitzacions, assolint, a falta de les avaluacions, la major participació en una campanya.
Arran dels resultats de la diagnosi de l’impacte de la covid-19 sobre l’ESS, ens va quedar clar que la intercooperació com les xarxes de suport i les economies comunitàries són elements centrals de l’estratègia de recuperació de l’ESS, i són estratègies que han de venir del propi teixit. En aquesta línia, la campanya que acabem de tancar pretenem que serveixi per tant per entendre la situació de cada una de les entitats com per tenir un dibuix agregat del compromís i les possibles necessitats per reforçar aquestes estratègies.
És per això que, d’una banda, durant les pròximes setmanes des de la Comissió de Balanç Social de la XES farem arribar a tots els projectes els seus resultats i documentació corresponent i que al catàleg d’organitzacions del Mercat Social apareixeran totes les organitzacions que han superat l’avaluació d’enguany.
Properes passes
Per altra banda, en acabar ens dedicarem a preparar l’Informe de l’Estat del Mercat Social català. Gràcies a les dades aportades per les 232 organitzacions de l’ESS, podrem seguir analitzant els criteris del mercat social en els àmbits de la democràcia, la perspectiva feminista, la igualtat i la diversitat, el compromís ambiental, el benestar laboral i la salut econòmica. A més, però, aquest any farem especial èmfasi a donar continuïtat a les conclusions de l’informe específic de l’any passat, dedicat exclusivament a l’impacte de la covid-19 i a les respostes de l’ESS. En aquesta línia, les dades d’aquesta campanya ens permetran analitzar la resiliència econòmica i laboral de l’ESS i com han evolucionat les respostes de l’ESS durant la crisi, a nivell d’incidència política, vinculació amb la comunitat i de mercat social i intercooperació.