FEINA: busquem dues persones per entomar la comunicació de la XES

La XES ofereix dos llocs de feina en l’àmbit de la comunicació de la xarxa: una de tècnic/a d’estratègia comunicativa de l’entitat i una de tècnic/a de comunicació per a l’execució de les taques regulars associades a la web, xarxes socials, butlletins, etc.
Les persones que s’incorporin, arriben en un moment clau per l’entitat: amb la posada en pràctica del nou Pla Estratègic 2023-2026, la comunicació és una de les principals estratègies de desplegament per tal d’assolir els objectius del Pla. Els dos llocs tindran tasques diferenciades però estan concebudes con un tàndem i, per tant, han de treballar de manera coordinada. A continuació detallem les característiques associades a cada un dels llocs de treball:


T
ÈCNIC/A D’ESTRATÈGIA COMUNICATIVA: 30 HORES

Funcions

  • Creació de la nova estratègia de comunicació de l’entitat alineada amb el nou Pla Estratègic 2023-26 i impuls del Pla de Comunicació de l’entitat.
  • Coordinació i redacció de materials comunicatius (memòria, tríptics, vídeos).
  • Anàlisi i monitoratge de les xarxes socials i implementació de noves estratègies alineades amb els objectius del pla estratègic 2023-26.
  • Coordinació, disseny, implementació i seguiment de la campanya de comunicació de la FESC, de les campanyes globals de l’entitat i de les seves diferents sectorials i comissions de treball.
  • Supervisió de la implementació de la nova imatge gràfica corporativa de la XES.
  • Relació amb els mitjans de comunicació: enviament i seguiment de notes de premsa, coordinació d’entrevistes, coordinació de portaveus, etc.
  • Implementació de mesures per a la millora de la comunicació interna de l’entitat.
  • Participació en nom de la XES en espais especialitzats en l’àmbit comunicatiu de l’Economia Solidària.
  • Acompanyament/coordinació comunicativa de les diferents comissions i espais de participació de la XES
  • Dinamització del grup de treball de comunicació de la XES i coordinació amb la comissió tècnica i altres espais de decisió de l’entitat,

Perfil requerit

– Llicenciat/da o graduat/da en Periodisme, Comunicació Audiovisual, Publicitat i RP, Comunicació i/o Ciències de la Informació.
– Compromís i coneixements en l’àmbit de l’economia solidària i el consum responsable i altres causes de justícia social i/o ambientals.
– Experiència de tres anys demostrable en gestió comunicativa, redacció periodística i gestió de xarxes socials en entitats no lucratives i/o moviments socials.
– Capacitat de lideratge inclusiu, treball en equip i dinamització d’espais col·lectius
– Capacitat de coordinació d’equips i gestió de processos i seguiment de decisions estratègiques
– Capacitat de treball i coordinació de diferents proveïdores de comunicació de l’entitat
– Capacitat d’autonomia, iniciativa, organització i innovació.
– Competències lingüístiques: nivell alt de català i castellà i nivell intermedi d’anglès.

Es valorarà:
– Nivell superior de català.
– Nocions de disseny gràfic.
– Participació activa a la XES i/o ser sòcia individual o membre d’una organització sòcia.
– Formació específica en comunicació en ONG, tercer sector, associacionisme…
– Coneixements en perspectiva de gènere i comunicació ambiental
– Formació en facilitació i treball de processos

Condicions laborals

– Contracte fix amb període de prova de 6 mesos.
– Jornada de 30 hores setmanals.
– Salari: 22.875 euros (brut anual) / 1.906 euros (brut mensual a 12 pagues).
– Lloc de treball: Barcelona.
– Incorporació: segona meitat de febrer de 2023.


TÈCNIC/A DE COMUNICACIÓ: 20 HORES

Funcions

  • Actualització de les xarxes socials de l’entitat amb activitats pròpies, de les organitzacions sòcies i d’altres temes vinculats a l’Economia Social i Solidària.
  • Redacció de continguts i manteniment web.
  • Elaboració de materials comunicatius (cartelleria, bàners, etc).
  • Enviament de butlletins.
  • Participació en el grup de treball de comunicació.
  • Coordinació amb les proveïdores que donen suport tecnològic a la xarxa (correus, servidors, etc.)
  • Coordinació amb la comissió tècnica i altres espais de decisió de l’entitat.

Perfil requerit

– Llicenciat/da o graduat/da en Periodisme, Comunicació Audiovisual, Publicitat i RP, Comunicació i/o Ciències de la Informació.
– Compromís i coneixements en l’àmbit de l’economia solidària i el consum responsable i altres causes de justícia social i/o ambientals.
– Experiència d’un any demostrable en gestió comunicativa, redacció periodística i gestió de xarxes socials en entitats no lucratives i/o moviments socials.
– Capacitat de treballar en equip i de coordinació i dinamització d’espais col·lectius
– Capacitat de treball i coordinació de diferents proveïdores de comunicació de l’entitat
– Capacitat d’autonomia, iniciativa, organització i innovació.
– Competències lingüístiques: nivell alt de català i castellà i nivell intermedi d’anglès.

Es valorarà:
– Nivell superior de català.
– Nocions de disseny gràfic.
– Participació activa a la XES i/o ser sòcia individual o membre d’una organització sòcia.
– Formació específica en comunicació en ONG, tercer sector, associacionisme…
– Coneixements en perspectiva de gènere i en comunicació ambiental.

Condicions laborals:

– Contracte fix amb període de prova de 6 mesos.
– Jornada de 20 hores setmanals.
– Salari: 15.245 euros (brut anual) / 1.270 euros (brut mensual en 12 pagues)
– Lloc de treball: Barcelona.
– Incorporació: segona meitat de febrer de 2023.


PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

Les persones interessades en aquests llocs de treball han d’enviar a laboral@xes.cat:
– El CV.
– Carta de motivació.
– A l’assumpte del mail és important precisar a quina oferta us esteu presentant.
El termini de presentació de candidatures finalitza diumenge 29 de gener (inclòs).